Welkom bij de nieuwe website van Padmapani!

Een aantal maanden geleden kreeg ik een telefoontje van mijn website hosting met het aanbod om mijn website volgens de normen van 2017 te maken. Hmmm, dat voelde toch wel even een beetje vreemd, want ik maak al zeker 10 jaar mijn eigen websites! Oei, daar ligt ook gelijk het probleem van mijn site, deze was zo 1997! Uiteraard werden er gouden bergen beloofd over het aantal mensen dat mijn site zal gaan vinden, want ze gaan me helpen met de teksten schrijven en de SEO voor me doen. Dat laatste was, in combinatie met het moderner maken van mijn site, het duwtje dat ik nodig had. Want ik heb helemaal geen zin meer in dat SEO-gedoe. En om dat goed onder de knie te krijgen moet ik daar echt nog wel wat scholing in gaan ontvangen.

Tijd om de touwtjes uit handen te geven, dit keer aan een officieel team van webdesigners. De eerste weken erg fijn telefonisch en mailcontact en vervolgens helemaal niets meer! In de telefoon geklommen en gevraagd wat er aan de hand is. Blijkbaar zijn ze achter de schermen op een ander systeem overgestapt, maar ze zullen zo spoedig mogelijk weer aan mijn site gaan werken. En ja hoor, een week later weer volop mail en telefonisch contact. Dat moet helemaal goed gaan komen!

En toen gaven ze me de inlogcodes, zodat ik mee kan kijken achter de schermen. Helaas zou ik bijna zeggenWant wat ik zag, daar was ik niet blij mee! Er is een tabblad met SEO en deze was helemaal niet ingevuld, snel uitgezocht hoe ik de SEO van mijn individuele pagina’s kan bekijken en toen sprong ik wel een beetje uit mijn vel….

Helaas voor de medewerker die ik op dat moment aan de telefoon had om mij “door het programma heen te leiden”. Want wie gaat mij ooit vinden op mijn beginpagina met het woord “home”? Of wat denk je van de zoekwoorden “over mij”? Ga jij die gebruiken op het moment dat je graag meer informatie wil over begeleiding, wandelcoaching of Moeder Aarde kaarten van mij in Breda, bij Padmapani?
Ik denk het niet. En wonder boven wonder, de medewerker was het wel met me eens en maakte er gelijk een prioriteit van om dit aan te passen.

Een beetje beduusd, zo kwam het in ieder geval op mij over, zei hij dat het de eerste keer is dat hij iemand spreekt die zo goed met het programma overweg kan. Ik vertel hem dat ik al ruim 10 jaar mijn eigen websites maak, zelf heb geprogrammeerd en met veel verschillende programma’s heb gewerkt. En dat ik daarin dus aardig wat ervaring heb. Maar nu juist mijn tijd en energie in andere dingen wil gaan steken en dat ik verwacht dat zij het beter kunnen dan ik. Dus kom maar op, laat maar zien waartoe je in staat zijn!

Stiekem was ik heel blij dat ik de inlog kreeg zodat ik achter de schermen kan gaan werken. Want ik heb het echt nodig om de basis te zien om te weten wat ik anders wil. En zo blijkt dat er 2 pagina’s uit mochten en deze worden samengevoegd in een webwinkelpagina. Als het zover is, dan nog even uitvogelen hoe mijn digitale kassa eraan gekoppeld kan worden.

Ik kan de controle niet helemaal uit handen geven en volgens mij is dat ook niet de bedoeling. Want de website is en blijft mijn visitekaartje en ik moet er helemaal tevreden mee en over zijn wil ik mijn akkoord voor lanceren geven.
Het heeft dan ook wat langer geduurd dan dat ik had verwacht, maar hier is ze dan, de nieuwe website van Padmapani!

Wees welkom enne, als je verbeterpunten hebt, laat ze me vooral weten! Ik zet mijn websitespecialisten graag zinvol aan het werk!

Van hart tot hart,
Alexandra

PS, ik ben benieuwd naar de beloofde gouden bergen, ik hou je op de hoogte!

Bovenstaande schreef ik een aantal weken geleden, er vast van overtuigd dat het helemaal goed zou komen!

Na nog wat mailcontact heen en weer bleef het stil aan de kant van de webdesigners. Weer maar eens telefonisch kontakt gezocht en ja hoor, ik kreeg een mailtje terug. Blijkbaar is het niet handig om met mij te praten als ik aangeef niet tevreden te zijn. Ik kreeg namelijk als reactie dat ik niets meer van me had laten horen en daarop ben ik weer in de telefoon geklommen. Aangegeven dat dit niet de manier is waarop ik wil communiceren, dat ik niet tevreden ben over de gang van zaken en dat dit dus danig veel frustratie oplevert dat ik het liever allemaal zelf doe! De vriendelijke dame aan de telefoon kon hier niet zoveel mee (verschillende schijven uiteraard) en vroeg me dit via de mail als reactie te geven.

Nu wacht ik dus rustig af op wat komen gaat. Ik heb gevraagd of ze zo vriendelijk willen zijn mijn geld terug te storten en ondertussen heb ik vandaag gewerkt aan… Mijn nieuwe website! 

Geen gouden bergen, maar ik ben blij met wat ik heb neergezet. Wees welkom en uiteraard zijn op-en aanmerkingen meer dan welkom!

Geef een reactie